Boros élmények és akik a borok mögött vannak

BorYssza Krónika

BorYssza Krónika

Bebocsátást nyertem a Tokaji Borlovagrendbe

Egy esemény több élmény: MTA, Tokaji Borlovagrend, muzeális tokaji borok

2024. január 09. - László Vágó

Kicsit túlóztam vagy inkább dicsekedtem. Nem a Tokaji Borlovagrendbe kerültem be, hanem csak az egyik eseményükre kéredzkedtem be. Az idei utolsó programjukon vehettem részt, melyet a Magyar Tudományos Akadémia, Kodály termében rendeztek meg. Az esemény tematikája „Női karakterek a Tokaji Borlovagrendben”.
A női karakterek, pedig
- Mészáros Gabriella borszakértő, borszakíró, nemzetközi borakadémikus, a Tokaji Borlovagrend tagja
- Dr. Szerényi Ivonn Ildikó orvos, külgazdasági szakértő, diplomata
- Domián Emese üzletasszony, pénzügyi szakember, az MTA elnökének tanácsadója, nemzetközi
  borakadémikus és egyben a beszélgetés moderátora
Beszélgetés témai voltak
- borversenyek
- borélmények
- árverések
- tokaji borok, nem utolsó sorban persze!
Nagyon sok érdekes történetet hallottunk a hölgyek élvezetes előadásában, a fenti témákban. Ezeket felidézni és leírni elég nehéz lenne és nem is lenne ildomos. Hiszen ezek személyes élmények, történetek és nekem nincs tőlük felhatalmazásom a közreadáshoz. Ami a Tokaji Borlovagrendben elhangzott, az ott is marad.
Sajnálom, ha valakinek csalódást okoztam. Nem tudom van-e felvétel a Tokaji Borlovagrendbe, de utána lehet nézni. Vagy esetleg, ahogy én is bekéredzkedtem, talán másnak is sikerül.
Azért volt izgalmas publikus hír is.
Mészáros Gabriella utalt rá, hogy hosszabb szünet után szeretnék újra éleszteni a Nagy Tokaji Borárverés hagyományát. Korábban Ő volt az egyik fő mozgató ereje nnek az eseménynek.

A pince mélyéről előkerült néhány korábbi árverési tétel
Az Aszúkat természetesen az új aszú pohárban kóstoltuk.
Mindegyik tétel hibátlan volt és korához képest igen jól tartotta magát. Az összes nedű nagy élményt nyújtott. Az étel-bor párosítások is nagyon jól sikerültek. Nehéz lenne értékelést adni, ezért nem is teszem. Viszont azt el kell mondanom, hogy volt két kedvencem.

0. Grand Tokaj Kővágó Furmint 2021
1. Samuel Tinon Száraz Szamorodni 2006
Ez volt az egyik. Tudom sokan nem száraz szamorodni kedvelők, azaz kevesen vagyunk. Én viszont rajongok érte. Samuel Tinon Száraz Szamorodni 2006 bora szerintem most van a csúcson. Halvány konyak színű nedű lomhán mozgott a poharamban. Megillatolva egy intenzív ízbomba töltötte meg az orromat és alig vártam, hogy megkóstolva. A csoda az első korty után sem múlt el, hanem csak fokozódott. Minden jött, amit az illat ígért. Egy nagyon kerek, elegánsan harmonikus, ízkavalkádot produkáló bort kóstolhattam.
2. Disznókő Szőlőbirtok 5 puttonyos Tokaji Aszú Hárslevelű 2010
3. Pajzos Tokaj Hosszúvölgy 5 puttonyos Tokaji Aszú 2013
4. Béres Pincészet 6 puttonyos Tokaji Aszú válogatás 2013
A másik meg ez. Poharamba halványabb óarany színű nedű került, mely szinte világosságot árasztott. Illatában intenzív, de könnyed gyümölcsösen édes aromák jellemezték. Ízében nagyon elegáns, kirobbanó gyümölcsök, harmonikus jegyek dominálnak. Gyümölcsösen édes, de nem túlzottan. Minden a helyén van. Ez a bor minden ami Aszú!
5. Royal Tokaj Mézes Mály 6 puttonyos Tokaji Aszú 2017

Érdekes, tanulságos és izgalmas esemény volt. Örvendek, hogy ott lehettem. Talán lesz következő alkalom.

Magyar bort inni élvezet, magyaroknak dicsőség!

Vágó László
független borélmény szakíró
vagolaszlo_488704_100.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://boryssza.blog.hu/api/trackback/id/tr9418298885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása