Boros élmények és akik a borok mögött vannak

BorYssza Krónika

BorYssza Krónika

Bejutottam a Pinot Noir Mennyországba

Újra Pinot Noir Vertikális Kóstoló Etyeken

2023. március 28. - László Vágó

Idén 12. alkalommal rendezte meg az Etyeki Kúria a Pinot Noir Vertikális Kóstoló eseményét. Mind a vendéglátók, mind a borbarátok oldalán találkoztam régi és új arcokkal. El lehet mondani, hogy van egy törzsközönség mag, mely évek óta részt vesz a Pinot Noir Vertikális Kóstolón. Ahogy én is. Mindenki nagy lelkesedéssel vett részt a programon, mely igazán megmozgatta az érzékeket és az emlékeket is. Az Etyeki Kúria és minden tagja most is kitett magáért, hogy minél magas színvonalú rendezvényt biztosítson a résztvevők számára. Ebben eddig és most sem volt semmi hiba.

Az ár-érték aránnyal azonban most, szerintem, már volt. A jövőre vonatkozólag vannak kétségeim a részvételemről. Az ár szisztematikusan emelkedik. Az érték az jó, de… ?
Az árfejlődési sor?: 2018 – 12000 Ft, 2019 – 11000 Ft, 2020 – 12000 Ft, 2021 – 12525 Ft, 2022 – 22500 Ft, 2023 – 37500 Ft.
Korábban a Pinot Noir Chill program opcionális volt. Nekem a borsor(ok) jobban tetszettek.

A 2023. évi program alapvetően vakkóstoláson alapult. A múlt évben bevezetett hagyomány szerint, idén is volt vendég, mégpedig a Kovács Nimród Borászat Egerből. Kovács Nimród személyesen látogatott Etyekre és mutatta be nedűit. Volt még egy vendég. Mácsai Ilcsi Tokio Budapest vezető sommelier-je, aki a Pinot Noir szerepéről beszélt a gasztronómiában. Valamint a PN múltjáról, jelenéről, jövőjéről, hazai és nemzetközi trendekről.
A résztvevők 18 Pinot Noir-t kóstolhattak meg, melyből 7 tétel a Kovács Nimród Borászattól (KN), 11 tétel az Etyeki Kúria (EK) pincéjéből került a borsorba. A vakkóstolás során 6 kategóriában kóstoltuk, igyekeztünk értékelni és felismerni a borokat. Nálam nyerő tételeket dőlt betűvel jelölöm
1. Hordóminták
KN régi francia hordó 2021
KN új magyar hordó 2021
2. Futó évjáratok
EK 2020
KN 2020
KN 2019
EK 2019
3. Válogatások
EK 2017
EK Válogatás 2017
EK 2015
EK Válogatás 2015
4. Tíz év
KN 2019
KN 2009
EK 2017
EK 2007
5. Kincseink
EK 2006
EK 2003
6. Non-plus
KN 2019 Magnum
EK 2017 Magnum

Az események végén mindig van szavazás a közönségnek leginkább tetsző borról. Idén az Etyeki Kúria Pinot Noir 2022 bora nyert a voksoláson. Nem „kerültem a tömegek uszályába”, én az Etyeki Kúria Pinot Noir Válogatás 2017 borára szavaztam.

Sajnos a végére is maradt egy kicsi „kesernye”. Szerettem volna vásárolni az esemény szerintem legjobb borából, de a legnagyobb sajnálatomra nem volt a borbárban. Én azt gondoltam azért érdemes a pincénél vásárolni, mert ott nagyobb a választék a borászat boraiból a boltinál?! Hát így jártam.
Az esemény még a keserűségek ellenére is nagyszerű élmény volt. Ahogy egy előbbi cikkemben is írtam a rossz élmény is élmény. Az izgalmas 12. Pinot Noir Vertikális nagyon jól sikerült és nagyon szép borokat kóstoltam és élveztem. Etyekre menni mindig nagyszerű élmény, mint most is.
Néhány régi arc azért hiányzott, de igazoltan voltak távol. Ahogy Gézárt Anna, aki most babázással van elfoglalva. Gratulálok!
Magyar bort inni élvezet, magyaroknak dicsőség!

Vágó László
borélmény szakíró

vagolaszlo_488704_100.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://boryssza.blog.hu/api/trackback/id/tr7118080832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása