Boros élmények és akik a borok mögött vannak

BorYssza Krónika

BorYssza Krónika

Kékfrankosok társaságában a Pesti Broadwayn

Kékfrankosok 1000 arca hét felvonásban

2022. május 03. - László Vágó

A pesti Broadwayra látogattam. Azonban most nem színházi előadást néztem meg, hanem Kékfrankosok szereplésében és aromáiban élvezkedtem. A Kékfrankosok fellépésének színpada a színházi negyedben az N28 BorKonyha, a Nagymező u. 28. alatt. A program megnevezése A Kékfrankos 1000 arca. Ha nem is ilyen sok tételt kóstoltunk és valószínűleg nem ismertük a Kékfrankos összes arcát, de Hürkecz Béla terelgetésével nagyon igyekeztünk. Az esemény a „színpadon” 6 Kékfrankos szereplését ígérte. Nagy szerencsénkre volt egy, műsoron kívüli, premier fellépő is.
Nem teljes körű, de jó áttekintést nyújtó borsor sikerült kaptunk.
Mindegyik tétel hibátlan volt, de természetesen különböző élményt nyújtott. Néhány tételt szeretnék kiemelni.
A fellépő borok
Illés Borászat Kékfrankos 2020, Badacsony
Illés Anita tulajdonos, borász és Illés Dávid tulajdonos házaspár, mint Kékfrankos kedvelők és érdeklődők kívántak részt venni az eseményen. Közben elkészült és bemutatásra méltónak ítélték a saját Kékfrankosukat. Ez volt közönség előtti első hivatalos megjelenésünk. Örvendtem, hogy ott lehettem. A nagyközönségnek a Badacsony New Yorkban 2022 eseményen mutatták be boraikat. Biztos sikerük volt?!
Pohárba egy közép rubin színű, közepes intenzítású piros gyümölcsös (cseresznye, szamóca, erdei gyümölcsök) aroma ízű szép tétel jelent meg, mely a kellemesen elvarázsolta az orrot. Ízében mindent megkaptunk, amit az illat ígért. Megkóstolva egy friss, üde, nagyon gyümölcsös nedű töltötte el a szájat, ropogós savakkal. Ez a tétel kellemes, jó ívású, asztali, beszélgetős bor. A kitöltés utáni beszélgetés volt ideje egy kicsit szellőzni és ez az előnyére vált. Megmutatta az „igazi arcát” (?!). Újra kóstolva már nagyobb testet mutatott, komplexebb aromák is megjelentek. Szerintem szép fejlődési út előtt áll.
A jelenlegi állapot szerint az értékelésem: 7+ pont
Szentesi Kékfrankos 2019, Etyek-Buda
Egy nagyszerű Kékfrankos, mely a fajta jelleg legszebb jellemzőit mutatja.
Értékelésem: 8+ pont
Vida Hidaspetre Kékfrankos 2018, Szekszárd
Első illatra és kortyra kicsit meglepett, mert nem hozta Vida Péter által megszokott minőséget. Többször és több évjáratot is kóstoltam a Hidaspetre Kékfrankosból, de valahogy most nem kaptam vissza a korábbi élményeket. Egyszerű megoldást választottam. Nem ittam meg és persze nem öntöttem ki, hanem hagytam szellőzni. Bejött kb. 30 perc után megjött a megszokott és általam kedvelt Vida Hidaspetre Kékfrankos Forma és élmény.
Értékelésem: 8+ pont
Bakonyi Kékfrankos 2018,Siklós-Villány
Bakonyi Péter egy kissé különc, fiatal borász Villányból. Kedvelem a borait és a stílusa nagyon bejön nekem. Ez a tétel is teljesen beleillet a sorba. Minden ott volt benne, amit kedvelek a Kékfrankosokban. Testesebb, érett gyümölcsösség, megfejelve egy kellemes, lágy fűszerességgel jellemzi ezt a nagyszerű italt. Komplex, harmonikus, kiegyensúlyozott Kékfrankos.
Értékelésem: 8+ pont
Grál Pelzberg Kékfrankos 2016,Tolna
A poharamba került bor egy hibátlan, élvezeti élménnyel rendelkező bor. Szerintem ebbe az impozáns sorba épp hogy belefért.
Értékelésem: 6+ pont
Ráspi Kékfrankos 2018, Sopron
Részletes elemzés nélkül. Ráspi Kékfrankos 2018 a KÉKFRANKOS. Minden értékében és a nyújtott élményében számomra a Prémium Kékfrankos. Nem kell kiemelni ill. értékelni semmit. Számomra a Kékfrankosok non plus ultrája.
Értékelésem: 10 pont
Bukolyi Nagy-Eged Kékfrankos 2018, Grand Superior, Eger
Nagyon elegáns, komplex, harmonikus, kiegyensúlyozott, gyümölcsös bor. Kellemes fűszeres tanninnal, közepes testtel, szép savszerkezettel és gyümölcsösen fűszeres búcsú korttyal.
Értékelésem: 8+ pont

Jó volt megismerni a Kékfrankos sok-sok arcát. Megismerni és összehasonlítani a borvidékek nyújtotta sajátosságokat, egyediségeket a Kékfrankosban.

Magyar bort inni élvezet, magyaroknak dicsőség!

Vágó László
borélmény szakíró

A bejegyzés trackback címe:

https://boryssza.blog.hu/api/trackback/id/tr7417822827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása